عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در مورد سرنوشت مبهم شورایاران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ایرادات سازمان بازرسی درباره فعالیت شورایاری‌ها در اختیار اعضای شورای شهر قرار نگرفته است.

محسن پيرهادي در گفت‌وگو با ايسنا، بااشاره به اينكه بخشنامه وزارت كشور مبني بر عدم‌برگزاري انتخابات شوراياري‌ها در دوره بعدي براساس گزارش سازمان بازرسي كشور ارائه شده است، گفت: شوراياران سال‌ها يار مديريت شهري بودند و به‌نوعي چشمان مديريت شهري محسوب مي‌شدند و بهتر بود وزارت كشور شوكي به شوراياران وارد نمي‌كرد.

وي با بيان اينكه نبايد وزارت كشور اين ظرفيت بزرگ مردمي را كه به‌عنوان اراده مردم براي اداره كشور است ناديده بگيرد، تصريح كرد: حتي وزارت كشور مي‌تواند كمك كند تا ظرفيت‌ها و اختيارات شوراياران به‌عنوان نهادهاي نظارتي شوراهاي شهر در سطح محله‌ها تقويت شود. پيرهادي با بيان اينكه گزارش ايرادات سازمان بازرسي درباره فعاليت شوراياري‌ها در اختيار اعضاي شوراي شهر قرار نگرفته است و ما اطلاعي از اين گزارش نداريم، ادامه داد:

مطمئنا درصورت احصاي ايرادات آن قسمتي كه مربوط به شوراي شهر باشد را سريعا مرتفع مي‌كنيم چراكه معتقديم نبايد اين ظرفيت مهم كه بدون مزد و منت هم كار مي‌كنند از بين برود و بايد وزارت كشور عاجلانه به اين موضوع و لغو بخشنامه رسيدگي كند. وي با بيان اينكه نبايد اشتباه نهادهاي مديريتي مردمي همچون شوراياران را بزرگ جلوه داد و بايد صبور باشيم تا مشكلات مرتفع شود گفت: جالب است كه اشتباه مديران را جايز مي‌دانيم اما با خطاي نهادهاي مردمي به‌گونه ديگري رفتار مي‌شود و اين در حالي است كه بايد كمك كنيم تا مشكلات اين نهادها رفع شود.

کد خبر 375812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha